Rondje Noorwegen deel 1 - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Rondje Noorwegen deel 1 - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Rondje Noorwegen deel 1

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Juni 2013 | Noorwegen, Åndalsnes

Rondje Noorwegen...deel 1

13 juni,

Ik ben een dag vrij in Andalsnes en ik heb ingeschreven voor een tour!
Rauma Scenic Railway, enige wat we dan moeten doen is gasten begeleiden,(lollypopstick omhoog houden met groepnummer) maar in ieder geval een gelegenheid om wat te zien.
8.45 verzamelen in het theater en vanuit daar richting de Tenderboats.
Tour duurt 3 uur, heen met de trein door indrukwekkend Noorwegen, vanuit het eindstation Bjarly weer terug met de bus.
Tijdens een fotostop een groep Harleyrijders tegengekomen, was het eerste wat ik ging bekijken voordat ik doorhad dat de hoogste steile rotsformatie van Europa achter mij lag..1180meter,Trollesvaag.
Heerlijk geluid zeg..niet zo mooi en zwaar als de mijne hahaha, maar oke.
Toen alle bikes van de parking verdwenen waren kwam er een van de gasten " Finally, peace and quite again" " Right...?, No? "
Mijn gezicht stond nog op " genieten " dus zei ze verder niets meer..!
Eenmaal terug bij het schip nog wat rondgelopen en n kletspraatje gemaakt met nederlanders die daar met de camper aan het rondrijden waren. Mijn collega uit Sri Lanka stond daar even 10 minuten raar te kijken...heb m uitgelegd dat het ging over: het weer, fietsen,hoeveel passagiers de queen mary heeft en hoe laat we zouden vertrekken want ze zouden graag een rondleiding hebben aan boord..! Maar dat was zomaar n grapje zei hij nadat ik had verteld dat daar n verzoek voor ingediend moet worden!
Rond 16u ben ik terug aan boord gegaan, beetje gesport en sauna'tje (voordeel van in de Spa werken!)
Op naar Honnigsvaag 16 juni waar ik mijn 2e tour maak richting de Noordkaap!
Ben benieuwd, tussendoor werken we gewoon natuurlijk he :-)
Maar is n fijne afwisseling na de crossings op de Atlantische.

Bedankt voor het lezen van mijn blog en de reacties, tot de volgende...!

Liefs Marjolein

• 14 Juni 2013 - 14:48

Jessica:

Fijn om er even 'uit' te zijn !! Lijkt me geweldig mooi daar in Scandinavië. En dan ook nog motor'vrienden' tegenkomen. Superleuk!
    Geniet ervan en dikke X

• 14 Juni 2013 - 14:53

Margot:

Hey Marjolein,

Lekker joh even van boord geweest,hard gelach om die Harley groep tegen te komen, maar jouw toertijd komt ook wel weer, er worden al een beetje plannen gemaakt om volgend jaar weer naar de USA te gaan, rondje Florida? Ik begin alvast met sparen, want deze keer wil ik natuurlijk wel zelf rijden, of de helft, dat is ook goed. Veel plezier op je tour naar de Noordkaap, dat schijnt ook een mooie motortour te zijn!
    O ja er is wat Nederlands leesvoer naar je onderweg, hoop dat het binnenkort aankomt, wat een joekel van een adres!
    Liefs, Margot

• 14 Juni 2013 - 16:15

Ad En Jolanda:

Hoi Marjolein,
    Wij genieten iedere keer weer van jouw reisverslagen.
    Blijf zelf ook genieten van je reis, het is niet voor iedereen weggelegd om zo over
    de wereld te "zwerven".
    En af en toe een beetje werken natuurlijk !

De groeten, ad & Jolanda.

• 14 Juni 2013 - 16:21

Harrie:

Hey Marjolein.

Klinkt hartstikke goed. Noorwegen is echt een prachtig land. Ik ben zelf nooit bij de Noordkaap geweest maar heb gehoord dat het een kale rotspartij is.

Maar je bent wel een aardig eind richting de Noordpool. ..

Geniet ervan als je er bent. En werk ze nog ;-)

groeten X Harrie

• 14 Juni 2013 - 16:33

Pa:

Hoi dochterlief,
    Leuk dat je deze keer wel van boord kunt gaan. Noorwegen is een mooi land, heb ik ooit in een grijs (marinegrijs, haha) verleden ook bezocht. Met de onderzeedienst in Stavanger en omstreken, maar we konden niet buiten kijken (geen ramen toch). En paar jaar later in Bodœ in t noorden met de MLD gevlogen, schitterend land, geniet er maar van, zeker een keer doen met de motor. Weather depending!!
    Let maar goed op hoe het is op de noordkaap, want die zit nog in mn Bucketlist.
    Er is ook nog een kaart onderweg, heb maar een grote genomen anders krijg ik je adres niet op de enveloppe, poe zeg wat een lerp.
    Bijna 4 augustus toch.
    Heb nog een appje gestuurd met een vraag, maar heb nog niets gehoord!
    Dikke kus
    Pa xx

• 14 Juni 2013 - 16:51

Marie:

Pa het is toch 5 augustus...of draai je rotating shifts gal'? Kennen we je tegen die tijd nog, na al die workouts?
    Supergaaf zeg, Noorwegen. En fijn dat je tijd hebt om ervan te genieten. Ik hoop je snel te zien..in de UK of in B.

Heel veel liefs en XXX

• 14 Juni 2013 - 17:06

Rob En Toos:

Hey Marjolein

Wat leuk om weer wat van je te lezen.
    Nu weer in Noorwegen... en zo zie je toch maar mooi heel veel van de wereld.
    Dat kunnen ze je niet meer afnemen alle ervaringen en indrukken die je meemaakt.
    Leuke foto's Marjolein !! en wat zie je er goed uit... volgens mij heb jij het wel naar je zin daar.
    Wel heel erg leuk om zo met de gasten mee te gaan, weer eens wat anders en zo zie je zelf ook nog wat.
    Ook leuk dat je daar Nederlanders bent tegengekomen en natuurlijk de Harleys... Even genieten toch.
    Marjolein wij wensen jou nog een goede vaart en heel veel plezier met de leuke dingen die je nog mee gaat maken. En vergeet niet te WERKEN he... (grapje)
    Ook van ons is er een kaart onderweg, die heb je dan nog te goed.
    Weer bedankt voor je verslag... zo reizen we toch ook een beetje met je mee.

Veel liefs en een dikke knuffel
    Rob en Toos

• 14 Juni 2013 - 20:58

Maui:

Hey v Vliet,

Lekker even de benen strekken altijd fijn toch.
    Scandinavië leuk hoor zo vaak geweest met Willem Been (Dragracen) You know.
    Leuke foto's ook weer en of course bikers on the pics.
    Bijna zomervakantie voor Buddy en Pebbles ben ik ze vanaf 8 juli 3 wkn kwijt, slik.
    Net een dag voor mijn verjaardag en twee voor die van Pebbles.
    Zij viert het dus dit jaar bij mama, ook leuk en fijn voor haar.
    Yep time flies, zij wordt al weer zeven.
    Zorg goed voor je zelf Dame.

Heel veel liefs van ons drie, XXX uit Amsterdam!

• 15 Juni 2013 - 20:47

Linda:

Lein! Wat een nieuws weer en wat moet jij het naar je zin hebben... Maar hoe is het met werken in de Spa? Daar ben ik ook weleens benieuwd naar, want van al je reisverslagen word ik toch wel wat jaloers. Moet er niet gewoon keihard gewerkt worden ;) haha nee hoor Lein geniet ervan! Ik volg je en uiteraard heb ik ook al wat op de bus gedaan. Maar inderdaad wat een gigantisch groot adres heb je. Ik hoop dat de post hier in NL niet van de leg raakt door dat super grote adres haha
    Het ga je goed meid! Liefs, Lin

• 15 Juni 2013 - 22:15

Luca:

Lieve tante majo, ik wil jou gewoon heel veel kusjes geven! Daar komen ze he, vangen hoor.

• 16 Juni 2013 - 00:27

Marleen P:

Hee Marjolein!!

Ik vroeg me al af wanneer je weer iets zou laten horen, goeie timing! Goed naar je zin zo te lezen. Mooi!!!
    Veel groeten van je kennissen bij OIT en veel liefs van mij,

xxx,
    Marleen

• 16 Juni 2013 - 10:24

Cees & Sandra:

heý marjoleintje.
    ik zie je berichtje nu pas,(heb nu een nieuw e-mail adres).
    fijn dat het zo goed met je gaat, geniet ervan.
    wij vinden het altijd leuk om jou verslagen te lezen en foto's te kijken.
    zien wij ook een beetje van de wereld hahaha.
    nou werk ze verder, en geniet van de restv/d wereld.
    knuffels van ons.
    xxxx Cees&Sandra

• 16 Juni 2013 - 23:44

Berry:

Hey Majo , leuk weer eens iets van je te horen ! lijkt me heel erg mooi Noorwegen , maar frisjes ? Wij zijn er ook nog ff tussenuit geweest naar Lommel Ha Ha , centerparcs weekendje met apie ragebol , en Boy met fam . is ook nog n dag geweest , niet zo'n wereldreis als jij maar ong. net zo vermoeiend poeh poeh op onze ouwe dag !!!! Het ga je goed en hopelijk tot 5 aug !! dikke kus van ons uit Brasschaat XXXX

• 17 Juni 2013 - 14:01

Maartje:

He Marjolein,

Wat leest het weer lekker..Zo krijgen we nieuwe ideeen voor onze vakantie. Jij moet straks gewoon een vakantiegids uitbrengen ;)
    Lekker genieten, maar volgens mij heb je nu de tour richting de NOordkaap??

Groetjes