Shiplife - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Shiplife - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Shiplife

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

31 Augustus 2013 | Duitsland, Hamburg

Heen en terug van New York naar Southampton, via Hamburg een rondje Noorwegen en weer terug naar Southampton.

Gisteren zijn we rond middernacht al aangekomen in Hamburg en het schip werd zelfs nog gecleard, iedereen mocht dus van boord.
Een grote bende in Hamburg,...haha!
Ik braaf in een ierse pub met 2 collegas wat gedronken en weer terug aan boord gegaan..
Vandaag vrij in Hamburg en we varen pas rond 23u weg.
Terug naar Southampton en vanuit daar weer naar New York.
Deze keer gaan we er 7 dagen over doen ipv 6 en dan te bedenken dat we het in 5 kunnen...! All about the money...

Vanuit New York gaan we richting Boston en Canada met een overnight in quebeck! Ik ben benieuwd.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik deze keer geen training heb in New York, ik reken maar nergens meer op, maar dat zou gaaf zijn,kan ik eindelijk naar Manhattan!

Ik ben over de helft van mn contract en ik ga t wel voelen.. dat kan ook wel te maken hebben met n paar late avondjes crewbar! Maar ja hard werken = hard ontspannen.
Perse iemand willen zien die in het Casino werkt helpt ook niet echt...die stoppen pas om 02.00u met werken! Hahahaha. Maar vol blijven houden.
;-) ;-)

Volgende update hopelijk met wat foto's uit Manhattan en anders iets uit Quebeck...
Bedankt voor de post en berichtjes(blog, appjes of mail)... Lights up my day!

Liefs Marjolein.

• 31 Augustus 2013 - 21:13

Harrie:

Ha Marjoleintje.

Goed om weer wat over je te kunnen lezen. Ik hoop dat je de 2e helft van je contract zoals de 1e helft doorkomt. Met ons alles oké, de trip door Frankrijk goed doorstaan. Gertje heeft super gereden, we hebben veel gezien en 2600km gereden.

De Glide bevalt supergoed, er staat na 4 weken 4000 km op :-)) Wat een straf......maar niet heus.
    Nu weer in de routine van werken natuurlijk. Mijn baan bevalt erg goed.

Hou je haaks en een dikke kus X

• 31 Augustus 2013 - 22:07

Berry:

Ha die Majo ,
    Je zult onderhand wel echte zee-benen hebben , hier profiteren we nog van het heerlijke weer , dit jaar mogen we echt niet klagen over de zomermaanden , van mij mag het duren tot de Kerst !! We duimen dat je deze keer Manhattan kan gaan verkennen .
    Met ons alles z'n gangetje ,

Heel veel groetjes , knuffel van ome J & tante B XX

• 01 September 2013 - 04:15

Queen Mary 1:

Leintje!!

Oh wat mis ik jou! Ik heb zo'n zin in een ouderwetse cocktailnight, filmavond of sightseeing dag. "Canadasquare" en jij gaat hem misschien wel écht zien!! I'm sooo jealous. Ik heb gisteren weer een superdag in Shanghai gehad. Dan prijs ik mij ook echt gelukkig dat ik dat allemaal mag zien. Maar ook ik keer liever met de laatste trein terug naar huis i.p.v. nog een stapavond in te plannen, na de vele lange dagen werken.
    En op mij wacht niet eens een C.F.!
    Sjoeke, nog even en je bent thuis. Dus geniet vooral nog van je shiplife. Ik hier van de plakkerige 30-35*C, smog en de schattige Chinezen.

Heel veel liefs en dikke KUS! XX

• 01 September 2013 - 13:45

Maui:

Hey vriendinnetje,

Goed om weer iets van jou te horen Marjolein.
    Het is vandaag weer zondag en reis deze middag weer af naar het zuiden.
    Even polsen hoe het humeur is bij het instappen, vaste prik waar gaan wij naartoe?
    Naar Amsterdam klinkt het dan uit volle borst!

Jou laatste sms heb ik niet op gereageerd sorry daarvoor.
    Ben regelmatig bij Unu en het is dan erg gezellig.
    Vertelde hem nog over jou en je werk op het schip.
    Groeten ook weer van hem.

Beetje jaloers op wat jij allemaal ziet tijdens jouw reis.
    Heb je al leuke dingetjes gekocht voor het kleinste familie lid?
    Vast wel jou kennende :)

Heel veel liefs van ons uit Amsterdam XXX

• 01 September 2013 - 15:01

Jessica:

Hey Marlojein,
    Fijn om te lezen je update! Goed om te horen dat je ook je ontspanning hebt daar. Altijd fijn om iemand om je heen te hebben om een drankje mee te kunnen doen.
    Hier alles goed, onze 3-weken vakantie zit er weer op. Lekker genoten van de vrije tijd.
    Wij hoeven trouwens nog maar 5 nachtjes te slapen en dan kunnen wij onze gloednieuwe 8-weken oude kittens ophalen. Het was toch maar erg saai geworden zonder de poezenbeesten en waren weer klaar voor nieuwe huisdieren. Ze zullen al wel gegroeit zijn tegen de tijd dat je ze kunt komen bewonderen.
    Dikke kus en zet m op nog hoor!!
    xx

• 01 September 2013 - 16:04

Margot:

Hey Marjolein,

Je had best een foto van het casino met de crew mogen sturen hoor......, maar goed ik heb al heel veel van het schip live gezien dus dat is al een voorrecht, was trouwens een super leuke dag! Ik ga duimen voor je dat deze keer vrij bent in New York, heb je toch wel een keer verdiend zeg!
    Heb je het een beetje naar je zin gehad in Hamburg, was nu wel de moeite qua tijd!
    En dan misschien wat tijd straks in Quebec doorbrengen, ben nu al benieuwd naar je foto's!
    Marjolein, hou je haaks en wij tellen mee af in Breda!
    Liefs, Margot

• 01 September 2013 - 16:07

Pa:

Hoi dochterlief,
    Ik hoop ook dat je in the Big Apple eindelijk een keertje met rust gelaten wordt, en dat je lekker naar Manhattan kunt gaan.
    Ok Canada ook niet verkeerd natuurlijk, daar heb je nog meer kansen om van boord te kunnen.
    26 november duurt ook niet zo lang meer hoor, dus dat laatste rukje gaat snel voorbij.
    Wel jammer dat we dan weer snel de winter ingaan, kun je weer niet op je hd tuffen, kan wel maar beetje koud nie.....
    Hier gaat t zn gangetje, Margot heeft nog redelijk last van haar onderbeen. Die WideGlide's zijn toch zwaarder dan je zou denken pfff. Morgen weer op controle bij de chirurg dus even afwachten.
    De motor zal binnenkort wel weer klaar zijn.
    Tot de volgende appjes, viber of tel.
    Byebye sailor!
    Xx Pa

• 01 September 2013 - 19:27

Ad En Jolanda:

Hoi Marjolein,
    Leuk om te horen dat het nog steeds goed gaat. En in alle "baantjes" zak je weleens in een dip.
    Maar naar Canada gaan is geweldig. Verheug me op de foto's.
    Veel succes met de laatste loodjes, en je weet het hé, 's avonds een man, 's morgens ook !!

Groetjes Ad & Jolanda.

• 01 September 2013 - 20:01

Linda:

Lein!!!

Ook al houden we contact via post en app. Je Blogs lezen blijft leuk. Echt super goed om te horen dat het allemaal zo goed gaat. Dat had je verdiend. Wat zal je al veel gezien hebben. Jaloers op jou hoor! Hier is de vakantie te snel voorbij gegaan wel heerlijk gemountainbiked en te weinig op de motor gezeten. Daar had ik jou ook voor he maar spontaan in Wortel beland... grappig toch? Nu druk met solliciteren zoals je weet dus ik houd je op de hoogte! Ik ga ook aftellen chick, dan zien we elkaar snel weer in het mooie Breda of Belgie!

Liefs, Lin

• 02 September 2013 - 19:56

Rob En Toos:

Hey Marjolein

Leuk om weer iets van je te horen (lezen).
    We hopen echt voor jou dat het gaat lukken om New York te bezoeken.
    Dat zou pas echt super zijn... en dan weer op naar Boston en Canada... Dat is toch ook niet mis.
    Je bent over de helft heen en kunt gaan aftellen.
    Je kunt het beter druk hebben ...dan gaat de tijd ook weer wat sneller.
    Maar volgens mij lukt jou dat aardig en is het wel heel gezellig aan boord.
    Dank je wel voor je verslag en kijken alweer uit naar het volgende, geniet nog van wat op je pad gaat komen.

Lieve groetjes en een Big Hug van ons
    Rob en Toos

• 02 September 2013 - 20:00

Luca:

Wieeeeeeeeee wilde jij dan ziennnnnnn tante majo???
    Moest ik van mama vragen ;)

Xxxxxx heeeeel veeeel kusjes love you lieve tante xx

• 10 September 2013 - 15:54

JeZus:

HeyZus,

Ik zie nu pas de update...sta ook niet in je mailinglist he :p
    en verder zooo weinig tijd om eens fatsoenlijk achter de computer te zitten hihi.
    Ben sinds deze week alleen thuis met Jens. Leon is aan het werk in Zwolle. Gisteren flink opgeruimd en gestreken dus vandaag een rust/knuffeldagje. Net 3 afleveringen van Girls zitten kijken samen met Jens.... nou ja... Jens lag gewoon te slapen zoals hij heel de dag doet... je mist er nog niks aan hoor hihih. Af en toe een super lief glimlachje, een volle luier en dan slaapt hij weer verder. 's Nachts ook!! Heerlijk!!!!
    Ga je nu wel een grijze sweater meenemen van Harvard??? Lijkt me super cool!!!! Niet te klein he.. onze knul groeit hard.
    Oh ja, iedereen zegt dat ie op papa lijkt hahahaha
    Niet te veel vergokken he in het casino anders kun je je neefje niet meer verwennen :p
    Heb nog steeds mn tel niet terug dus voorlopig geen whatsapp..

byebye kussssss