New York by Helicopter! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu New York by Helicopter! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

New York by Helicopter!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 September 2013 | Verenigde Staten, New York

New York 22 september,

Terug in New York van een rondje Canada.
Oude passagiers eraf en nieuwe erop, 6 dagen water in t vooruitzicht!
Vandaag had ik weer geluk, geen training en een full day off!
Nog wel om 15.30 terug aan boord zijn voor de drill, maar met n goede planning past er toch redelijk wat in die dag.

Dat fietsen beviel me wel dus had ik gisteren weer een fiets geregeld aan boord.
Met de kaart van NY en een aantal plannen in mn hoofd had ik besloten om over de Brooklyn Bridge te fietsen naar Manhattan (de oh zo prestigieuze Queen ligt gewoon ordinair gedockt in Brooklyn!!)
Lopen of fietsen op die brug moést gewoon n keer..super supergaaf. Dus dat was gelukt.
In Manhattan eerst naar Pier 3 om een helicoptervlucht te boeken! Dat had ik in een flyer gezien, als dan toch alles snel moet, dan maar met n heli!
Ik moest een uurtje wachten dus ben nog wat rond gaan fietsen.
In tegenstelling tot veel collega's die niet verder gaan dan Brooklyn shoppingmall met de "crew shuttle bus" was ik vandaag n klein meisje op n fiets tussen enorme wolkenkrabbers, met n kaart en vrouwelijk richtingsgevoel! Ging allemaal prima dus..;-)
11u terug op de Pier bij de heli, in je eentje touren heeft toch zijn voordelen, toen de andere 5 mensen plaatsnamen in de heli ging de deur naast de piloot open en die stoel was voor mij!!
Koptelefoon op,camera klaar.. De piloot stelde zich even voor en vroeg waar ik vandaan kwam. "Euhh, the Netherlands, but I'm working on that ship over there!"

De eerste flyby was voor de Queen Mary..! Toen langs Statue of Liberty en via de Varezano Bridge met n scherpe linkse bocht recht op Manhattan af.
Alicia Keys, hoe toepasselijk op de achtergrond met het nummer "NewYork" alsof de piloot gedachten kon lezen.
Onbeschrijfelijk...en bewust van een onvergetelijke ervaring.
Mijn gedachten dreven even af naar mama..die ongetwijfeld mijn vette glimlach kon zien. En Pa, die ik vanmorgen snel ge-appt had ( meer om bevestiging te vragen: zal ik t doen? hahah) en dus ook wist dat ik boven Manhattan vloog.
De rest ging eigenlijk heel snel, de Freedomtower, empire state, central park. Kortom, geslaagd!
Eenmaal terug op de grond weer op de fiets gesprongen en nog even snel Broadway op gefietst naar de Halloweenshop (ken daar gewoon de weg he ;-) )
Mijn outfit voor Halloween is ook gescoord, die foto's volgen later, en hopelijk wordt dat meteen mijn afscheidsfeestje aan boord.
12 November staat gepland maar ik probeer er 4 november van te maken.
Lekker naar huis, wat ik ondanks geweldige ervaringen en dingen die ik mag zien toch écht wel mis nu!
Wij zijn inmiddels weer vertrokken uit NY, de Grote Oceaan op voor de crossing terug naar Southampton.

Een dikke "dankjewel en knuffel" voor iedereen die achter me staat en me blijft volgen.

Liefs Marjolein.

• 23 September 2013 - 07:06

Maui:

He lieve Marjo;ein,

Dat doe je weer helemaal goed Dame!
    Cool dat je dat even in je eendje doet respect daarvoor zeker wel.
    Op die manier hoef je niet op collega's te wachten slim hoor,
    kun je ongestort je eigen plan trekken.

Helikopter vlucht helemaal super, heb ik ook diverse malen mogen doen :)
    Nr van Beonce mooi en toepasselijk.

Zoals ik al zei als wij elkaar weer gaan zien is een dagje niet genoeg hoor v Vliet hahaha.
    Vinden Buddy en Pebbles ook leuk als je blijft slapen en Lisa vast ook.

Gaat zo fijn hier mag me gelukkig prijzen met haar.
    Weet zeker dat jij haar leuk gaat vinden.

Ships vergeten of je een New Era cap voor mij kon meenemen maat 7 1/8.
    Nou je volgende dan maar :D

Hele dikke kus vanuit Amsterdam XXX

Liefs van de Clan.

• 23 September 2013 - 07:59

Jessica:

Lieve Marjolein,

Dit was weer een prachtig verslag van jou, ik zag het gewoon helemaal voor me die toeristische fietsroute door NY! En dan die helicoptervlucht whaa! Echt gaaf zeg! En wat lees ik nu??? Kom je snel weer naar huis? Als het tijd is om te gaan, is het tijd om te gaan. Ik ben benieuwd naar je Haloween outfit, maak er een knalfeest van. Dikke kus uit Etten... X

• 23 September 2013 - 08:18

Pa:

Hoi dochterlief,
    Je bent ook een wereldreiziger/avonturier he.
    Alleen op je fietsje door The Big Apple en nog even een heli vlucht maken.
    Super toch!
    Geniet er maar van hoor.
    Je zou dan nog 1 keer terug naar NY gaan en daarna in UK eraf zou natuurlijk wel lekker zijn.
    Kom dan maar snel naar huis, want wij beginnen jou nu ook wel erg te missen hoor.

Xx Pa en Margot

• 23 September 2013 - 08:23

Harrie:

Hey Marjolein.

Je maakt toch allemaal leuke dingen mee hoor. Goed van je dat je die momenten pakt. Hoop voor je dat 4 november gaat lukken. Heb je dan tijd voor wat verhalen, een keer lekker eten enzo? Zou leuk zijn.

Hou je haaks en een dikke kus
    Harrie

• 23 September 2013 - 09:43

Gertje:

Wow Marjolein, wat een gave trip, dat was natuurlijk écht kicken.
    Maar ik begrijp ook wel dat je onderhand eens terug naar huis verlangt.
    En het nieuwe familielid begroeten.
    Ik heb gisteren ook een tripje gemaakt.....over de keien, niets ernstigs aan de hand, alleen wat blauwe plekken en behoorlijk stijf.
    Maar wel heeeeel veel schade want ik heb en passant ook Harries nieuwe motor omgetikt.
    Balen maar dat wordt allemaal weer hersteld.

Nou meid, geniet nog van al je ervaringen en veilige reis verder.
    dikke kus. Gertje

• 23 September 2013 - 10:40

Ingrid:

Hoi Marjolein,

Wat super super gaaf!!! Op je fietsje door NY en toffe foto van je in de heli!!!!!! Elke keer weer genieten als ik lees wat je weer allemaal ondernomen hebt en echt fijn dat je zo geniet!!!!!!!Knap hoor zo in je eentje vanalles ondernemen!! Geniet van je verdere reis!!!

Heel veel lieve groeten Ingrid

• 23 September 2013 - 11:01

Pa:

ps.
    als je zo graag heli vliegt, moet je toch eens na gaan denken of we volgend jaar zomer over de Grand Canyon, Everglades of Yellowstone Park gaan vliegen.

• 23 September 2013 - 16:05

Maartje:

Oh wow Marjolein, wat een super verhaal!!
    Gewoon in je uppie door NY en dan nog even naast de piloot in een heli.

Nu even 6 dagen op zee, water water en nog meer water....Heel veel plezier nog en genietse!!!

• 23 September 2013 - 16:24

Ad En Jolanda:

Hoi Marjolein,

Gaaf verslag weer en dan in een helicopter. Nee, dank je wel !
    Vorige week op Madeira in een kabelbaan gezeten ( 570 mtr. hoog ),
    dat was meer dan genoeg.
    Ik weet zeker dat je moeder een stukje meegevlogen is, dat was echt iets voor haar.
    Wij wensen je nog veel plezier, en tot gauw !

Groetjes Ad & Jolanda.

• 23 September 2013 - 16:56

Marie:

Schattie!!

OMG! Het was dus echt?! In een heli! Hoe gaaf is dat?! Pakken ze je nooit meer af.
    En alweer onze Alicia bij je, told you...
    Je moet nog even, maar wat is het hard gegaan. Geniet nog lekker van je laatste 1,5 maand, voor je het weet is het voorbij.

Hele dikke knuffel terug xx

P.S. Ik zou de deal met je vader zeker aangaan!

• 24 September 2013 - 21:20

Rob En Toos:

Hallo Marjolein
    Wat gaaf ...in een heli gevlogen. Je maakt echt wel heel veel mee zo.
    Leuke foto's... dank daarvoor en wat zie jij er geweldig uit .
    Wie kan zeggen dat ze door New York gefietst hebben, dan in een helicopter naast de piloot over New York gevlogen... dat is wel heel erg cool.
    Je rugzak wordt steeds voller en rijker met ervaringen, die kunnen ze je nooit meer afnemen.
    En dat je moeder toe heeft gekeken met een big smile... reken maar van yes.
    Nog even de tanden op elkaar dan is het zo weer 4 of 12 november en mag je weer naar huis.
    Kan me best voorstellen dat je daar naar verlangt.
    Dank je wel voor het leuke verslag en de foto's, vooral die op de bike is erg leuk.
    Marjolein lekker genieten van de dingen die nog komen, wij wensen jou een behouden vaart.

Lieve groetjes en een dikke knuffel. xx
    Ook van Joris en Kathi ze zijn momenteel in Nederland.

• 25 September 2013 - 06:18

Sandra:

Hoi Lieverd wat een ervaringen weer zeg helemaal toppie.
    Een Helicoptervlucht wat zal dat gaaf geweest zijn.
    Je ziet er stralend uit meid,geniet er lekker van.
    Nog even volhouden lieverd,nog maar 1,5 maand en dan sluit jij lekker Jens in je armen.
    Dat is ook weer een mooie thuiskomst.
    Nou lieverd tot over 1,5 maand we verlangen er naar.
    Heel veel liefs Ome Cees Tante Sandra en een knuffie van Disney xxx