Rock the Boat - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Rock the Boat - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Rock the Boat

Door: marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Update vanaf de Queen Mary 2.

Vrijdagmorgen in southampton na wat ronddralen moest ik toch echt een taxi gaan bellen om mij naar de Queen Mary 2 te brengen.
In de terminal was het ontzettend druk want de Queen Mary 2 kwam net terug van haar 'worldcruise'
De rij voor 'crew' gevonden maar ook dat was het erg druk, 238 mensen nieuwe crew vandaag! De meeste terug van vakantie en anderen van een ander schip.
Eenmaal binnen nog een keer aanschuiven in de rij om te registreren en tijdens deze 1,5 uur kwamen er een aantal Ryndam flashbacks..waar ik een beetje zenuwachtig van werd.
Ook de Queen Mary is geen Seabourn met haar 350 crewmembers ipv een dikke 1200 hier.
Na een chagerijnige 'sign here' konden we naar boven naar de Spa waar ik me al gelijk beter voelde...wauw wat een mooie spa!
Alle massagetherapisten zitten beneden en de salon met kappers nagelstylisten en schoonheidsspecialisten zitten boven.
Inmiddels zitten we al 2 volle dagen op zee en heb ik mijn eerste behandelingen al gedaan, beetje onverwachts moest ik snel kijken waar alles stond en welke producten ik moest gaan gebruiken.
De andere 2 meiden die mij inwerken en trainen zijn ontzettend aardig en helpen me met alles. Vandaag kreeg ik zelfs een facial in mijn column om het eerlijker te verdelen, ondanks dat ik nog getraind moet worden.
Dat gaat dus tot nu toe allemaal heel goed!
Seasickness SUCKS!!! Dat is minder, de Atlantic is duidelijk niet de Middellandse zee.. :-( Ik moet elke dag mijn pillen nemen, als dit de hele week nog blijft krijg ik een injectie waardoor het over zou moeten gaan.
Heel raar als je hoofd allerlei dingen wil, maar je lichaam heeft daar even geen zin in..

Tot zover een update vanaf de Queen op volle zee, nog 5 dagen tot New York ..

Liefs ,

Marjolien van Vilet (want copy paste vanaf je paspoort kennen ze hier niet ! )

• 29 April 2013 - 01:56

Marleen P:

Goed bezig juffrouw Vilet! Wat fijn dat je collega's behulpzaam zijn en dat de spa indrukwekkend is, everything up to standard. Hoe is je roommate? Balen dat het letterlijk nog niet zo lukt met het go with the flow, zeeziek, ai. Dat krijg je vast wel onder controle, desnoods met spuit, tot die tijd beterschap en extra succes, want dat is vast dubbel zo hard werken voor je.

kus en welterusten,
    Marleen

ps: Met die knusse hut kan ik me weinig voorstellen bij de grootsheid van de rest van het schip, meer foto's?

• 29 April 2013 - 04:39

Wammes:

Zie je poepskie, alles komt vast goed daar! Het wordt kei gezellig! Kussssssssss van mij, Luca en jeroen

• 29 April 2013 - 07:03

Sandra:

Hey Nichje
    Alles heeft weer even zijn tijd nodig,en wat super dat je zo ontvangen word.
    En hopen dat de medicijnen aan gaan slaan,en anders een spuitje.
    Nou lief weer tot het volgende verslag,we blijven je volgen.
    Heel veel succes.
    Dikke knuffels Ome Cees Sandra & Disney,ke xxxx

• 29 April 2013 - 07:48

Maui:

Yo v Vliet,

Leuk dat jij mij voor vertrek nog even sms'te!
    Het formaat van het schip zal zeker een impact op je hebben gemaakt, wat een ding zeg!
    Cool dat jij goed geholpen wordt, zo hoort het in mijn beleving ook te gaan.

Erg leuk om weer dingen binnen te krijgen over jouw nieuwe reis.
    Time flies indeed, december voor wij weer een keer kunnen eten samen.
    Voor dat wij het weten zitten wij gezellig bij de japanner hahaha, lekker hoor.

Moest jou uiteraard de groeten doen van Buddy en Pebbles.
    Ga je weer lezen vriendin.

XXX van ons drie!!!

• 29 April 2013 - 10:31

Pa:

Hoi dochterlief,
    Jawel de oceaandeining is anders dan de Mediteranee, lange deining ipv kort maar dat went écht.
    Ben wel blij dat t in de Spa goed gaat met je en dat je hulp van de kollegas krijgt, dus dat komt wel goed dus.
    Had natuurlijk al wat meer info van je via de whatsapp, dus blijf me vooral informeren.
    Ik volg de QM2 ook via www.seascanner.com, op deze sit kun je dan het schip via de rederij selecteren (cunard) en dan zie je precies wat de positie is van het betreffende schip en de qm heeft ook een webcam.
    De golven op de cam vallen wel mee trouwens , haha, dus.....
    Verder wordt NL hier steeds meer oranje voor morgen.
    Denk dat wij maar op de HD kruipen en richting Valkenswaard gaan, het weer wordt in elk geval goed.
    Keep us posted.
    Bye
    Pa

• 29 April 2013 - 14:27

Rob En Toos:

Hallo Marjolein,
    Wat goed om te lezen dat je alweer bezig bent... en wat fijn dat het een mooie Spa is.
    Het zal zeker fijner werken, als het zo luxe is. Fijn om te horen dat je zo goed opgevangen
    en begeleid wordt. Hopen dat het zo blijft. Maar dat zal wel hoor, we gaan voor het positieve. En wie heeft er nou 1200 collega's . Alleen vervelend voor je dat je zeeziek bent... maar dat gaat weer over hoor, met of zonder spuitje je bent op weg naar NEW YORK en dat is op zich al prachtig... toch? Geniet ervan Marjolein en we blijven je volgen. Heel veel succes... goede reis en tot het volgende verslag.

Veel liefs Rob en Toos

• 29 April 2013 - 14:32

Margot:

Hoi Marjolein,
    Fjn joh je positieve bericht te lezen(behalve je zeeziekte dan...) en te weten dat je fijne collega's hebt, dat is iig een goed begin! Kan je je spullen een beetje kwijt in de hut?
    Je had nog wel even een gaaf jasje gescoord zeg!
    Ik begrijp uit je bericht dat je dus geen massages hoeft te doen, vind je vast niet erg ....
    Ik neem morgen een oranjebitter op je gezondheid en op die van de nieuwe koning natuurlijk en omdat ik het lekker vind ....
    Hele goede reis verder.
    Liefs, Margot

• 29 April 2013 - 17:07

Berry:

Ha Zeemeermin , lekker deinen op de golfjes !! ( moet er niet aan denken anders kan ik m''n zakkie al pakken be be ! ) Fijn dat het voor de rest allemaal goed is , leuke collega's is ook al veel waard .
    Wij stappen morgen ook op de HD , en gaan met pa en Margot nog even n toerke doen voor wij ook verdwijnen naar de andere kant van de aardbol .
    Groetjes en hou je taai ! Ome J & tante B

• 29 April 2013 - 17:41

John & Annette:

Ha Marjolein,

veel liefs vanuit Rhodos! We zitten hier een weekje in een baai bij de oude stad Lindos! Prachtig is het hier en warummmm. Kom even langs met je 'bootje'. Goeie vaart en zorg dat je zeebenen krijgt!

Liefs van John en Annette

• 01 Mei 2013 - 18:03

Linda:

Lein!!!
    Eerste on board verslag. Wat goed om te horen dat je directe collega's zo eerlijk zijn. Ik hoop echt dat het met je zeeziekte snel beter gaat anders gewoon plat spuiten... Ik ben nu al benieuwd hoe de hele overtocht was! Good luck chick!!

• 02 Mei 2013 - 14:00

Harrie:

hoi Lein,

hartstikke mooi, dat collegiale gedoe. Heel wat beter dan het/de vorige schip/boot? Lijkt wel een drijvende stad...

Hé, hou je haaks vrouw. Hoop dat je even van boord kan in NY.

groetjes en een dikke kus
    Harrie

• 02 Mei 2013 - 16:03

Ingrid:

Hoi marjolein,

Wat leuk dat je weer bent gaan varen!!!!! Wens je een heel leuk en aangenaam verblijf op de Queen Mary 2....Hopelijk tegen de tijd dat je New York bereikt heb je zeemans (...vrouw..) benen :)

Vele lieve groetjes

Ingrid

• 03 Mei 2013 - 02:45

Queen Marie 1:

Marjolien van Vleit!

Maar een geluk dat je collega's wél weten waar ze mee bezig zijn. Wat fijn voor je! Dat is een groot verschil met de eerste cruise-ervaring.
    Oh zó gaaf dat je naar NY gaat. Heb even gecheckt voor je; wordt zo'n 20*C, heerlijk weer om even Manhattan te bekijken, als je daar tijd voor krijgt. Statue of Liberty welcomes you!
    Ik ga de site die je vader noemde zeker bekijken.

Super sjoeke, het klinkt allemaal goed, ik ben blij voor jou! Jas die prik erin en dan heb je helemaal nergens meer last van.

Dikke knuffel en keep me posted! Ik wil die foto van jou met de Skyline van NY op de achtergrond!

XXX

• 03 Mei 2013 - 14:12

Monique Leijten:

Hey Leintje,

Vond het super dat we elkaar vorige week nog even hebben gezien.
    Wat een super mooi schip!!!!
    En...........;bijna in New York New York

Hoor je snel,

x
    Monique

• 06 Mei 2013 - 22:28

Maartje:

He Marjolein,

Super dat je weer 'on board' bent. Als ik het zo lees zit je nu veel beter. Lekker genieten van alle indrukken die je oppikt en je lichaam zal toch echt wel gaan wennen aan dat heen en weer deinen. Komt goed!!

Groetjes