New York New York... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu New York New York... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

New York New York...

Door: marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

New York New York....
Vrijdag 3 Mei

Na 6 volle dagen op zee heb ik vanmorgen vroeg om 5.30 een van de meest bijzondere Skylines ter wereld gezien!
De sail in van New York...om 5.15 opgestaan en even snel de tv in mijn cabin aangezet voor de 'view from the bridge..'
Lichtjes...,dus er was al land in zicht...snel wat warms aangetrokken en op naar deck 13.
Ik heb echt als een klein kind zenuwachtig voor Sinterklaas de deur opengemaakt naar het crewdeck...super nieuwsgierig!!
Amazing!! Het was nog donker maar ik herkende Manhattan en the statue of Liberty meteen.
Ik ben zeker een uur buiten gebleven, Manhattan kwam steeds dichterbij en de Brooklyn bridge werd ook zichtbaar.
Gaaf om dit allemaal in het echt te zien en dan vanaf deze bijzondere plek, ik moest toch ook even denken aan 9/11 Bizar.

Helaas geen tijd vandaag om van boord te gaan..US immigrations, Coast guard inspectie, drills, embarkationday, training en nieuwe levering producten...slechte dag uitgekozen om om 05.00 uur wakker te worden!! (maar het was het waard)
Tijdens de drill nog een keer goed naar de Manhattan Skyline kunnen kijken: Empire State, Chrystler building en op ground zero komt iets nieuws wat nu al overal bovenuit steekt, indrukwekkend.
Voor ik het wist voelde ik het schip alweer bewegen het was alweer 18uur, opnieuw 6 dagen op zee terug naar Southampton.

Ik lig in mijn bed, even snel deze update en dan maar slapen..was n lange dag.
We komen gelukkig nog een aantal keer terug hier in New York dus hopelijk kan ik er minimaal 1X vanaf.
Ik probeer even wat foto's van vanmorgen bij dit verslag te plaatsen..

Bedankt allemaal weer voor het lezen van mijn blog en voor de leuke reacties..
With love from the Big Apple....xx
Marjolein.

• 04 Mei 2013 - 08:25

Franca:

Wauw lein , wat een belevenis, en mooie foto,s...geniet er lekker van!!! Knuffel vanuit hoogstraten xxx

• 04 Mei 2013 - 08:40

Luca:

Echt kei gaaf tante mayo!!! Als ik later groot ben ga jij vast met mij mee om het allemaal te laten zien! Dikke kus miss you xxxxxxxxx

• 04 Mei 2013 - 08:45

Harrie:

hey Marjolein

heel bijzonder om mee te maken, vooral vanaf een schip. Fijne reis terug en hou je haaks. Ik lees met plezier je verslagen.

groetjes en dikke kus,
    Harrie

• 04 Mei 2013 - 09:36

Bolleke:

Hoi Tante Mayo

Wat een mooie fotos...papa en mama hebben al gezegd dat wij ook nog een keertje terug gaan naar New York want het is daar inderdaad heel mooi en indrukwekkend zeggen ze!
    Ik ben nu lekker aan het voettballen in mama's buik..die ligt nog in bed..luilak! Wel leuk hoor zo hard trappelen. Gisteren heb ik voor het eerst tegen opa's hand gebokst hihi
    Nou ik ga mama uit bed trappen want ik heb honger....ik hoop dat je niet te ziek wordt op de terugreis naar Engeland!!! Bye bye en dikke kus van bollie en mama

• 04 Mei 2013 - 10:46

Marie:

If you can make it there, you'll make it anywhere...New York New York!!

Oooh zó awesome om daar te zijn! I love NY and I love Lein! Ge doeta eel goe sjoe!

Dikke kussen XXX

Queen Marie 1

• 04 Mei 2013 - 10:52

Pa:

Hoi ouwe zeebonk,
    Wel gaaf zeg die skyline van de Big Apple, maar het schijnt voor motorrijden toch wel erg ongezond te zijn om daar te rijden. Dus dan moeten we toch nog maar een keer naar de Southwest.
    Hoop idd dat je er de volgende keer wel af kunt om er toch even gestaan te hebben.
    Kreeg gisteravond al het eerste schopje van Bolleke tegen mn hand ja zoals dat luie vèrreke hierboven beschrijft, haha. Erg leuk hoor !!

Bon Voyage to Southampton.
    Pa xx

• 04 Mei 2013 - 11:06

Maui:

Hey M,

Well Deary, looking good!
    Gaaf hoor dat jij dat even hebt kunnen bekijken in the States!
    Morgen haal ik Buddy en Pebbles weer op, voor de tweede helft van de mei vakantie.
    Lekker mijn Clan weer dicht bij mij, heb ze echt gemist.

Ben jij een beetje over jou zeeziekte heen?
    Vast wel, jij bent een stoere Dame yep.

Hou het kort afspraak bij een laser Dame, plaats maken voor mijn death head :)
    XXX van Ons drie, en X extra van mij.

• 04 Mei 2013 - 13:04

Rob En Toos:

Hallo Marjolein

Met recht NEW YORK NEW YORK... Dat was wel de moeite waard om er vroeg voor uit je bed te komen . Je ziet er toch wel wakker uit hoor... leuke foto's Marjolein, zo hebben wij ook een beetje idee hoe het er uit ziet... super leuk gedaan. Ben je over je zeeziekte heen? Hoop dat het allemaal een beetje mee is gevallen.
    De site die je vader door gaf is best gaaf, ik ben gaan kijken en zag je positie op zee. Ook nog mooie foto's van het schip inside, wat een luxe... echt heel erg mooi. Toch wel grappig om te kijken en te weten dat jij daar dan bent. Wij wensen je een goede reis terug en een behouden vaart. Dank je wel voor je verslag , het is leuk om steeds wat van je te horen en te zien.

Veel liefs en een BIG HUG XXX
    Rob en Toos

• 04 Mei 2013 - 14:09

Berry:

Ha Majo , n stralende lach op de foto , houden zo !! hoorden van pa dat je niet ziek meer bent gelukkig .
    Fijne terug reis , en denk maar aan Drs P . en het liedje heen en weer ! ha ha ,
    Kus Ome J & tante B XX

• 04 Mei 2013 - 15:17

Gertje:

WOW !!!! little bit jaleous..... maar niet echt. Geniet van alles wat op je pas komt. XX

• 04 Mei 2013 - 21:21

Marleen P:

Very impressive! Goeie combi met je harde werken.
    Have more fun!!!!

liefs

• 05 Mei 2013 - 19:29

Linda:

Lein!!!
    Wow wat gaaf! Maar ook super om te lezen dat je alweer helemaal in de flow van het varen bent. Wat een drukte volgens mij als je aan wal gaat maar even knallen en dat kan jij! Lein ik houd je blogs in de gaten en succes weer op zee! Voel je je alweer beter of nog steeds af en toe ziekjes? Liefs Lin

• 06 Mei 2013 - 06:49

Sandra:

Wow Leintje
    Wat een ervaring,dat was niet zo erg om vroeg je bedtje uit te komen.
    Leuke foto,s je staat er goed en gelukkig op.
    Nou lief hou je taai,en tot het volgende verslag,we genieten er echt van.
    Groetjes Ome Cees Sandra & Disney xxx

• 06 Mei 2013 - 13:04

Robin:

Gave foto's!! Have fun!

• 08 Mei 2013 - 10:26

Ingrid:

Wat leuk Marjolein, tof hoor de foto's!!!!!!! Kan mij voorstellen dat het een hele belevenis is!!

Werk en geniet ze!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Ingrid

• 09 Mei 2013 - 14:39

Jessica:

Hoi Marjolein! Leuk om te lezen weer wat je allemaal meemaakt! Hoe gaat het met de zeeziekte? Al iets beter hoop ik. Werkze en veel plezier !
    XXX