Zeebrugge, Belgie - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Zeebrugge, Belgie - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Zeebrugge, Belgie

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Augustus 2013 | België, Zeebrugge

ZEEBRUGGE, BELGIUM...

5 augustus werd 7 augustus, maar vanmorgen was het dan eindelijk zover,de Queen Mary 2 dockt in Zeebrugge, Belgie!
Eigenlijk was het aftellen al begonnen toen ik 3 maanden geleden aan boord stapte, wat heb ik hier naar uit gekeken.
Even weg uit de gekke wereld die "shiplife" heet, even bekende gezichten,een dikke knuffel van Papa en een vers boterhammetje pindakaas!
Om half 9 liep ik al zenuwachtig over het deck naar beneden te kijken of ik ze kon zien..
Pa, Margot en Marieke hadden geregeld om richting Zeebrugge te komen, waar ik een request had ingediend om ze aan boord te ontvangen.
Na mijn eerste bezoeker (marina in Southampton) had ik geleerd dat ik een route in mijn hoofd moest hebben voor de rondleiding.(ik loop mezelf nog steeds geregeld kwijt aan boord)
Eerst maar even naar mijn cabin, klein maar fijn he.
Spinazie met gehaktbal in de koelkast voor avondeten, stroopwafels, foto's van Jens, en een nederlands boek..wat kunnen simpele dingen toch fijn zijn.
De rondleiding begon helemaal boven op het crewdeck, deck 13 met een goed uitzicht over de achterkant van het schip.
Via restaurants, nachtclub, balzaal en main lobby even naar Sir Samuals Coffeelounge voor n bakkie.
Daarna richting het theater en de bioscoop en eindelijk naar deck 7...de Canyon Ranch Spa mijn mooie werkplek.
Margot moest nog even met de glazen liften spelen, Marieke wilde perse ALLE toiletten aan boord zien, en Pa was aan het bedenken hoe ik in die weekendtas zou passen en door de security meegenomen kon worden terug naar de auto,terug naar huis..
Of was dat mijn gedachte...beetje wel. s'avonds nog 100 dingen in mijn hoofd die ik had willen vertellen of laten zien maar wat een geweldige middag.Wel moeilijk om ze weer af te zetten bij security, en zelf met opgeheven hoofd terug aan boord wandelen.
Ik ben op de helft nog 3 maanden te gaan. Komt goed...
Bordje spinazie met n bal gehakt doet wonderen...

Liefs Tante Marjolein

• 08 Augustus 2013 - 13:13

Pa:

Hoi Dochterlief,
    Dat was inderdaad een fantastische dag hoor in Zeebrugge.
    Het was vooral fijn om jou eindelijk weer eens te zien, en ik had je idd wel in de tas willen frommellen om mee terug naar huis te nemen.
    Maar maak dit toerke maar af, en zoek dan maar een fijne baan aan de wal vlak bij Pa, en de rest van de steeds groter wordende family.
    Was wel moeilijk om weer afscheid te nemen, zit hier pvd weer mn toetsenbord nat te maken.
    Een geweldig groot en mooi schip hoor de QM-2. Onvoorstelbaar dat ze al die restaurants, bioscoop theaters etc op kunnen bouwen, en dan te bedenken dat toen ik vroeger begon met varen, ik bovenop de torpedo's moest slapen, en dat doe ik meestal met t raam open, maarja....onderzeeboten pffff.!
    We zagen de schoorsteen al voordat we in Knokke waren. Erg indrukwekkend hoor.
    Zou best wel eens een keertje mee naar NY willen varen, en dan vliegend terug.
    Hou je taai, oud zeebonkie.
    Dikke KUS
    Pa

• 08 Augustus 2013 - 14:27

Jens:

Hoi Tante Majo,

Gelukkig zijn er alweer drie maanden voorbij.... ik doe toch nog niet zo veel, dus heel veel mis je niet hoor, tenzij je slapeloze nachten en poepluiers interessant vind.... gelukkig vinden papa en mama het niet zo erg :)
    Mama is nog bezig met het dagboek om naar jou te mailen, maar er komt steeds zoveel tussen (vooral mij eten geven en knuffelen).
    Oh ja, mama's telefoon is stuk, dus zij kan voorlopig niet appen enzo.
    Koop maar mooie kleertjes voor mij in NYC!!!..... BLAUW dus hahaha.

dikke knuf van Jens

• 08 Augustus 2013 - 14:51

Berry:

Ha Marjolein , Jammer hoor dat ze de route hebben verandert , had echt heel graag mee gegaan !! kom je misschien nog n X tje in Zeebrugge ! Wat heb je n lief neefje , jammer dat je niet van boord af mocht om naar hem toe te gaan . Maar je haalt je tijd over n paar maandjes lekker in , je bent over de helft DUS AFTELLEN ! Ome Johan komt vandaag terug uit Dubai , die heeft nog even mee mogen vasten ha ha !
    Lieve Nicht tot snel XXXX ome J tante B

• 08 Augustus 2013 - 15:58

Pamela:

Heyyyy lieve Mayo,

Gekukkig dat jullie een leuke dag gehad hebben!!!
    Ik heb ook een leuke verjaardag gehad thnx!
    Wat een leuke foto's zitten er weer bij deze keer, ik kijk er graag naar!!
    Nog een paar maandjes en je hebt er weer een super doll avontuur op zitten hihi! We gaan een keer een boek over je schrijven lieffie de spannende reizen van onze Mayo! Leuk.
    Alles gaat hier gewoon zijn gangetje (geen spannende dingen) wel nog een leuke vakantie gehad waar we net van terug zijn. Ik stuur je een foto!
    Dikke kus still loving you xxxxxx

• 08 Augustus 2013 - 16:31

Rob En Toos:

Hallo Marjolein

Wat fijn dat je zo genoten hebt en nog fijner om ze weer eens een keertje vast te kunnen houden.
    Wij weten precies hoe het voelt als je elkaar een paar maanden niet gezien hebt.
    Super leuk dat je een rondleiding hebt gegeven.
    En wat een leuke foto's... je ziet er goed uit Marjolein, leuk om zo ook iets van je werkplek te zien.
    Nu hebben ze er een beeld bij als je iets verteld. Dat is wel fijn.
    Nog maar 3 maanden... en dan ben je weer terug, ook weer iets om naar uit te kijken.
    Als je het druk hebt gaat de tijd best wel snel, dus hopen we voor jou dat je het heel erg druk gaat krijgen. Dan is het zo 3 maanden verder en heb je weer vaste grond onder je voeten.
    Wij wensen je een behouden vaart en een goede reis.

Veel liefs xxx
    Rob en Toos

• 08 Augustus 2013 - 20:20

Linda:

Lein!!
    Geweldig om weer wat van je te lezen. Super dat je pa, margot en marieke in Zeebrugge waren. Dat is echt fantastisch geweest zo te lezen en te kort maar dat is het toch altijd ;) nu heb je weer 3 maanden te overbruggen tot einde tour! En dan zie ik je weer. Ik ga kijken of we nog een keer kunnen meeten dan kom ik jouw kant op, want wil jouw werkplek en jou ook graag weer zien! Wat zal je veel verhalen hebben meid, maar we houden contact via blog, app en kaartenpost!!!! Zet hem op de laatste 3 maanden van deze tour :) Dikke kus Lin

• 09 Augustus 2013 - 06:25

Sandra :

Hoi lieverd
    Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Altijd fijn om elkaar weer te zien,
    na zoon lange tijd.
    En nu heb je Pa ook een beetje een beeld
    van hoe of wat.
    Nou het was weer mooi geschreven,super
    leuke fotos weer wat wil een mens nog meer.
    Nog 3 maandjes lijntje,en dan ga je ook die
    Knappe Jens ontmoeten.
    Wat is het een mooi Mannetje,en jij zal
    net als mij een hele trotse tante worden.
    Nou lieverd hou nog ff vol.
    Heel veel liefs Ome Cees Sandra en Disney
    xxxxxxxxx

• 09 Augustus 2013 - 09:58

Jessica:

Lieve Marjolein,
    Wat een leuk stuk heb je weer op dit blog geschreven! En wat zie je er goed uit op de foto's! Ik zag het helemaal voor me de ontmoeting met de mensen die je mist zoals je het omschrijft. En wat gaaf dat ze op de boot mochten komen kijken waar jij je al die tijd op verblijft. Nog even volhouden meid, de 3 maanden zullen snel voorbij gaan en voor je het weet ben je weer op vaste bodem bij iedereen om je geeft! Dikke kus van uit Etten-Leur XXX

• 09 Augustus 2013 - 11:37

Marleen P:

Hee Marjolein!
    Gefeliciteerd tantetje!
    Ik vroeg me al af hoe het met je ging, goed nieuws dus: Je ziet er goed uit op de foto's!! Fijn om je te zien met vrienden/familie :-) Prikkelt vast ook een beetje heimwee inderdaad, maar dat heb je zo weer onder controle.
    Lekker doorwerken daar en geniet van de trips die nog komen.
    Dikke kus

• 17 Augustus 2013 - 07:16

Queen Mary 1:

Ni hao!

Wat een belevenis hè, ik vond het bijzonder zo'n rondleiding...maar vooral super om jou weer te zien! In het echt zag je er nog beter uit dan op de foto's!
    Ik inmiddels weer terug in China. En ik moet toegeven, de eerste dag wilde ik het liefst een enkeltje België boeken, maar dag 2 was alweer alsof ik nooit ben weggeweest. Ik ben verhuisd naar een groter en mooier lokaal.
    Omdat dit jaar 2 is, ken je de weg en zie je toch wel dat de internationale gemeenschap oprecht blij is om je te zien. Uiteindelijk zijn we toch allemaal op zoek naar een rijk sociaal leven, wat met de Chinezen onmogelijk is. Alles dus weer een plekje, Marie weer op haar plekje en Lein voor mijn gevoel ook.
    Houd je haaks en geniet van al het moois dat je mag zien!

Dikke KUS X