Shanghai zonder... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Shanghai zonder... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Shanghai zonder...

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 Maart 2014 | China, Sjanghai

Shanghai 11 Maart 2014,

Halloooo, ben ik weer!
Valt niet mee in deze landen internet te vinden.
Na Singapore zijn we via Thailand en Vietnam naar HongKong gegaan.
Vanuit daar weer een nieuwe cruise begonnen naar het noorden, Taiwan, Japan, Zuid Korea

Pingpongs shows is Pattaya, Tigerzoo (op de foto met echte tijgers!) HaLongBay in Vietnam supermooi, Ho Chi Min City..shoppen en dan de sail in in HongKong.
Andrea mn maatje aan boord is hier vertrokken, jammer. Disneyland heb ik ingeruild voor sightseeing Hong Kong, zeker de moeite!
Toen op naar Taiwan, bij het uitvaren kregen we al bericht van de kapitein dat hij wat "movement" verwachte...alles maar vast gezet in mn kamer om de schade te beperken. Ook was er nieuws over een orkaan boven Japan die "the beast" werd genoemd...lekker hebben wij weer.
2 dagen lang opnieuw in Villa Volta, maar zo erg als de Tasman sea was het volgens mij niet..
In Taipai ben ik meegegaan op een tour met de passagiers, pffff wat een opgave deze mensen zijn veel te oud voor deze excursies.. nog voordat we in het museum waren , waren we al 2 mensen kwijt die geen trappen konden lopen. Regen ,koud dus Taipai wel snel gezien.
Okinawa Japan, was ik niet vrij, maar ik heb Hiroshima en Kobe in het vooruitzicht..
Op dit moment in Shanghai, toen ik mijn bestemmingen bekeek vóór vertrek dacht ik hier met Marie nog n keer over de BUND te struinen....
Maar Marie zit nu ergens waar ik ook wel wil zijn...
Het gaat allemaal wel okee, de meeste dingen doe ik op automatische piloot...sporten, eten, werken, slapen....day in day out. En dan als ik eraf kan zoveel mogelijk genieten en me bevoorrecht voelen dat ik er toch maar ben.
Toch al best wat hoogtepunten in zo n korte tijd..!
Maar wat mis ik thuis...Jensje mn vriendje.

Mijn filmpje dat ik probeerde te plaatsen is waarschijnlijk te groot, dus helaas...er kan niet gelachen worden...;-) misschien maar beter voor mij!

Okee, koffie op, verslag plaatsen en nog even rondlopen hier.

Ome J, een hele fijne verjaardag...!

Liefs vanuit Shanghai Marjolein....

• 11 Maart 2014 - 14:52

Jens:

Jippie!!! Ik ben een keer de eerste die reageert!!! Waarschijnlijk omdat ik al heel de middag niet wil slapen en toch tijd over heb haha
    Mama zit in de tuin, die heeft net de kussens van zolder gesjouwd want het is wel heel mooi weer hier!!!!!
    Wel leuk hoor tante Mayo die tijgers!!! Die drinken wel uit de fles, ik noet meer want ben al een grote jongen! Ik wil alleen nog fruit, boterhammen en heel veel groenten en vis of vlees! Het is maar goed dat mama zo goed kan koken want vers vind ik het lekkerste!!!!
    Heel veel plezier nog daar en als je terug bent gaan we sushi eten( dat mag ik dan vast al eten van mama)

• 11 Maart 2014 - 15:19

Harrie:

Hoi Marjolein.

Tis niet overal even mooi weer lees ik....Maar goed, je ziet toch mooi heel veel. Ik hoop dat je niet teveel slecht weer meer krijgt.

Volgens mij gaat de tijd vrij snel, de weken vliegen voorbij.. Ik zie af en toe leuke foto's van Jens op Facebook voorbij komen. Leuk menneke, kan me heel goed voorstellen dat je 'm mist. Des te mooier als je straks weer terug bent. Hij lijkt veel op z'n opa vind ik trouwens.

Nou meid...geniet nog extra van je vrije dagen. Toch wel heel leuk wat je allemaal ziet en nog te zien krijgt.

Groeten en een dikke kus
    Harrie

• 11 Maart 2014 - 15:34

Johan En Berry:

Ha die Majo , bedankt voor de felicitaties !! Nou dat zijn weer heel wat avonturen , op zee en aan wal , jij hebt al zoveel gezien dat gaan wij ons verdere leven echt niet meemaken hoor .
    Ome johan die gaat in juni nog op avontuur , hij gaat toch de Himalaya in op zo'n jaren 60 motortje , heel benieuwd hoe het hem daar vergaat ha ha , dat zullen ook geen 5 * tentjes en logementen zijn , maar wel n hele ervaring denk ik . Je moet maar denken ( ook jij ) wat je hebt gehad , en gezien pikken ze niet meer af ....
    benieuwd naar je volgende verslag , hou je taai , zoveel mogelijk gaan zien op je vrije dagen , en n hele dikke kus van ons , Amai zenne !!
    Ome J & tante B XX

• 11 Maart 2014 - 17:31

Ad En Jolanda:

Hoi Marjolein,
    leuk verslag weer, en dan die foto met die olifant, GAAF.......
    Wij wensen je nog veel plezier !

groetjes van ons.

• 11 Maart 2014 - 19:35

Maui:

Yo M,

Helemaal geweldig hé die kant van de wereld, ook weer in the pocket :)
    Als je terug komt sla je vleugels uit en strijk neer en blijf dan gewoon.
    Niets van wat je hebt gezien kan iemand van je af nemen en dat is best een lijst.
    We gaan rijden denk dat Pa v Vliet dat ook wel leuk vind, na al die tijd even een Amsterdammer aan zijn zijde (langs hem) hahahahaha komt goed.

Dikke X van alle 6 uit Amsterdam!

• 11 Maart 2014 - 21:31

Pa:

Hoi dochterlief,
    Vandaag weer uitgebreid aan de whatsapp gezeten met je, ca 7-8 uur tijdsverschil met jou.
    Ik zat in Rotterdam en jij in Shanghai, wat is het met de techniek van nu toch makkelijk.
    Gelukkig wel hè.
    In Wortel alles OK hoor, ik hoef het gras nog niet te maaien, maar t scheelt niet veel.
    Leuke foto's zeg, ik hoop dat die olifant net zn tanden gepoetst had. poeh….
    Die vergelijking met villa Volta blijft leuk toch, en je wordt ervoor betaald ! Ok mooi.
    Ik baal eigenlijk wel dat ik niet mee ga naar de Himalaya, was wel het oorspronkelijke plan, maar ik heb niet genoeg dagen om op te nemen. En onbetaald verlof hakt er wel in.
    Verder gaat alles zn gangetje hier, de motoren zijn al weer een paar keer op de weg geweest, maar wat wil je met dit weer hier.
    Over 2 weken gaat Lars z'n Heritage ophalen bij Big Rivers HD in Heteren, dus die zit inmiddels ook wel op hete kolen om te gaan rijden.
    Stukkie rijden altijd voor in Maui, we komen wel met een paar HD's die kant op hoor. Terrasje pakken is nooit weg.

groetjes xxxx Pa

• 12 Maart 2014 - 12:17

Marie:

Hi lieverd,

De site heet niet voor niks 'waar ben jij nu'. Ik voel me vereerd, genoemd te worden in jouw avontuurlijk verhaal @ the east. WTF, ik zou niets liever willen dan even met jou over de Bund wandelen, eten in een flashy restaurant en shoppen bij een of andere grote designer. In plaats daarvan huisvrouw spelen, urenlang het internet afstruinen zonder succes en shoppen bij mijn vader, aangezien daar alles ligt opgeslagen. Vrijdag bruiloft van Hans en Kelly. Heel Hoogstraten is uitgenodigd, so we better look fabulous

• 12 Maart 2014 - 12:20

Marie:

Hmm..blijkbaar komt het bericht niet geheel door. Ik mis de dikke kussen en de 'houd je haaks' onderaan.

Dus bij deze: houd je haaks en big kissss X

• 12 Maart 2014 - 20:27

Jessica:

Hoi Ma'yo,
    Ik hoop dat de weken voor je gevoel wel snel voorbij vliegen, en dat je voor je het weet op ligbedje ligt van de zomer in je achtertuinje in Wortel. En dan kom ik gezellig een drankje doen! En kletsen we bij over alle dingen je hebt meegemaakt. Ik lig nu languit op de bank naar GTST te kijken. Nog 1 dag werken en we hebben een weekje Oostenrijk voor de boeg!
    Tot het volgende verslag! xx

• 15 Maart 2014 - 19:33

Margot:

Hoi Marjolein,

Nou ik heb je filmpje via via toch gezien! Deed je super goed!
    En ik hoor en zie sowieso wat meer via die papa.
    Die papa heeft trouwens vanmiddag running schoenen gekocht, kan ie in augustus met je de Golden Gate brug op en neer! Maar ik geloof dat je met die schoenen ook gewoon kunt wandelen!?
    Gave foto's heb je weer gestuurd, je zou zomaar denken dat het trucjes zijn!
    Binnenkort maken we kennis met de ouders van Stefan, Jasmijn's nieuwe vriend, weer een motorrijder erbij, Ton de vader van Stefan rijdt ook.
    Enne voordat jij terug bent zijn Warden en Kim voor minstens een jaar vertrokken naar Australie, zij hebben een ticket geboekt voor 31 mei. Dus 2015 naar Australie? Ha ha. Laten we eerst maar van 2014 genieten!
    Nou meid houd die automatische piloot gaande, maar vergeet niet te genieten van de leuke en mooie momenten!
    Liefs, Margot

• 16 Maart 2014 - 18:09

Linda:

Lein!!!!

Wat een leuk verhaal weer en die foto van jou met de olifant hilarisch!! Typisch lein :)
    Pakketje is onderweg ik heb nog niets terug gehad dus tot zover gaat het goed! Je bent zeker bevoorrecht lein geniet er lekker van dit neemt niemand je meer af. Dikke kus

• 18 Maart 2014 - 20:17

Maartje:

Oh wat een super foto's...vooral die met die olifant hahaha!! Geniet iig van alles wat je meemaakt buiten. Wij genieten iig van je verhalen