Rock the Boat - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Rock the Boat - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Rock the Boat

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Januari 2014 | Australië, Hobart

The Crossing...so far:

23e begonnen,
Het cruisen door de Milford Sound werd al meteen gecancelled, we moesten vaart maken, want het weer was echt te slecht, de voorspellingen al niet beter.
In de ochtend begon het al slecht de eerste twee klanten gecancelled omdat ze ziek waren. Om 11u had ik een seminar op deck 11 Observationlounge..hele voorkant is van glas het schip leek wel op n achtbaan.!
Toen een behandeling en daarna lunch. In mijn lunchpauze meteen bed in..45 minuten plat en proberen een rijstcracker te eten... Na de lunch meteen weer klanten. Bij de 2e ging het wel mis! Al mijn apparatuur op de trolley en de wastafel kwam eraf..met n knal op de grond..hotcabbie, waxpot, apparaat voor zuurstof..flesjes met serums..alles vloog door de kamer. Mn klant ook bijna hartverzakking. Gelukkig was ik zo goed als klaar.
Mn manager kwam binnenrennen en begon met producten van de grond te rapen. Door dit hele gedoe werd ik ook steeds witter en n beetje groen erdoor en mijn laatste 2 klanten werden gecancelled mn kamer was niet geschikt meer voor die dag! die kreeg ik er de volgende dag bij
In de boutique was er een hele kast naar beneden gekomen dus die moesten sluiten. Barpersoneel ook ziek..!
s Avonds ben ik even teruggegaan naar mn behandelkamer om de wax van de grond te beitelen en alles te controleren en apparatuur vast te zetten.

24e: was iets rustiger maar écht nog niet leuk wel al mijn 7 behandelingen gedaan en tijdens de lunch n praatje met de captain gemaakt (haha..die vroeg of ik ziek was omdat ik n groene appel stond te eten, hij zei dat het op de bridge ook niet leuk was en dat ze hun best doen om het zo rustig mogelijk te houden.
Ik snel weer voor 45 minuten plat voordat ik terug naar de Spa moest..

Vandaag 25e zou nog erger worden dan de eerse dag.
Al meteen zenuwachtig, gvd...! Pillen genomen s nachts die moeten dan de hele dag doorwerken.
s morgens stond mn eerste klant al klaar, supervrolijk, nergens last van, alles schoof heen en weer, en zij bleef maar lachen en praten.
Tijdens de 2e kon ik wel janken, dit sloeg nergens op! Alles begon weer te vliegen..steamer op wieltjes serums in glazen flesjes..! Dus met 1 voet op de steamer en met 1 hand masseren..
Ik dacht ná deze kap ik..dit is niet te doen! Er had zefs iemand een make up geboekt..! SERIOUSLY!! Hoe wil je geschminckt worden? Lady GaGa??
Toen ik klaar was was de Spa al zo goed als leeg, ik was de enige die nog bezig was...alle behandelingen waren gecancelled en de Spa ging dicht! He he, eindelijk..
Opruimen , alles veilig stellen en meteen naar beneden, naar mn holletje en plat liggen...niets meer mee aan te vangen! Hahaha...!

Nu in Hobart, Tasmanie...vrij en lekker bijkomen.Morgen op naar Melbourne, hopen op een rustige oversteek..!

Tot zover....Lein en de Tasman Sea :-)

• 26 Januari 2014 - 07:02

Maui:

Hey Marjolein,

Hahaha dat hoort er ook bij op een schip moet je maar denken :P
    Het beste is er doorheen slapen als je daar de tijd voor zou hebben.
    Voor jouw volgers weer een beeld van hoe het jou vergaat.

Stuur je wel een keer een gewone mail met wat meer tekst goed.
    Deze middag weer naar het Zuiden om Buddy en Pebbles te halen.

Liefs vanuit Amsterdam X

• 26 Januari 2014 - 09:20

Berry:

Woh Majo , rondje kermis is er niets bij ! Jonge jonge en dat allemaal gratis , zelfs jij krijgt er nog geld voor ha ha ! Nou maar hopen dat het beter word , dit is voor n keer wel spannend maar het moet niet zo blijven . Wij vertrekken 10 febr naar Curacao jammer dat je daar niet in de buurt bent ! Groetjes en behouden vaart ... Ome Johan tante Berry XX

• 26 Januari 2014 - 10:13

Gertje:

Jeeee Marjolein, wat een toestanden. Ik hoop voor je dat het vervolg wat rustiger wordt (wel een leuk verslag overigens). afgelopen vrijdag nog gezellig gegeten met je pa en Margot. Was leuk avondje, rustig ook.....niks verschoven of van de muur gekomen. Haha. Veilige, fijne reis verder en keep us posted. X

• 26 Januari 2014 - 15:07

Ad En Jolanda.:

Hoi Marjolein,
    Ik heb net je verhaal gelezen en ik moet zeggen dat mijn maag al met dat verhaal meedraaide.
    Maar goed ik sta met 2 voeten op vaste grond.
    Hoop dat het snel beter gaat en nog veel succes en plezier!

Gr. Ad & Jolanda.

• 26 Januari 2014 - 16:00

Pa:

Op de woelige baren...… bij storm en bij wind…… tralala
    Denk ik steeds aan mn dochter….. dat arme kind……..
    Hahaha het gaat je wel steeds beter af toch, het zijn niet de zeebenen hoor, maar het zit vlak achter je oren. Dat moet je foppen met die pillen.
    Nu weer vaste wal onder de voeten toch, en hopen dat de overtocht naar AUS wat beter zal verlopen.
    We spreken elkaar snel via de Whatsapp of Skype.
    Was leuke vorige week via de Skype toch, en deze keer een hele goede verbinding.

Have Fun !! En hard werken daar, want je hebt die dollars straks nodig in de USA.

xxx Pa

• 26 Januari 2014 - 21:08

Pamela:

Wat eng om te lezen vind ik dat. Ik hoop voor je dat dit de enigste keer is dat het zo is hoor. Want om zo te moeten werken met klanten is idd geen doen. En voor jezelf ook niet prettig natuurlijk.
    Gelukkig ben je nu even vrij en kan je bijkomen van alle spanning!
    Doe je voorzichtig nichtje!!!!!!!
    Kussssssssss Wammes

• 27 Januari 2014 - 15:25

Romek:

Hey sailorgirl ; )...
    Jij maakt het ook we weer mee hoor hahaha
    Stormkotshotwaxziekeklanten.
    .Nu gelukkig weer rustig op die schuit!!!
    Marjolein ik hang aan t plafond dus als het even
    nodig is dan haal je me er maar af he.; )!!!!!

Tot snel xxxxxx
    En ik zie u graag.x

• 29 Januari 2014 - 12:12

Jenske:

Hey Tante!!!!

Wat een drama verhaal zeg!!! Dan was het op Curacao toch leuker hoor!
    Zoals je op alle fotos al hebt kunnen zien hebben papa en mama en ik erg genoten van de vakantie!
    Volgend jaar wil mama weer, maar papa weet het nog niet.

Oh ja, als het goed is is mama op 4 juni vrij dus dan komen we naar Amsterdam!!!!! Nu al zin in. Misschien kan ik dan al lopen, of BOOT zeggen hahaa
    Ik heb dan in ieder geval al wel tandjes want die zijn nu aan het doorkomen zegt mama.... dat komt omdat ik zoveel kwijl en heel de dag iets in mijn mond wil hebben!! Maakt niet uit of het een knufffel, speelgoed of eten is.... Ik eet ook al boterhammen en eierkoeken en gisteren heb ik tartaar met aardappels en broccoli op.... lekker joh! Had heel mn bordje leeg dus mocht als toetje ook nog yoghurt!

xxxx Jens

• 29 Januari 2014 - 17:22

Rob En Toos:

Hallo Marjolein

Dat valt echt niet mee om zo te moeten werken... dat is niet te doen.
    Gelukkig hebben ze er pilletjes voor (als ze tenminste helpen). Ik benijd je echt niet hoor.
    Ik heb een keer op de Olau line naar Engeland gevaren met een windkracht 4 of 5 en vond het toen al helemaal niks. !!! Maar goed jij moet wel ...want je hebt geen keuze jou en kennende gaat dat weer helemaal goedkomen. We hopen voor jou dat het weer een poosje rustig blijft en dat je ook weer kan genieten.
    Leuk dat je weer zo snel een verslag hebt geschreven zo kunnen we jou heel goed volgen.
    Wij wensen jou weer een behouden vaart en ook veel plezier als je vrij bent.

lieve groetjes Rob en Toos