Van Azië naar Arabië - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu Van Azië naar Arabië - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Marjolein Vliet - WaarBenJij.nu

Van Azië naar Arabië

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Mei 2014 | Jordanië, Akaba

Van Azië naar Arabië

Via India de oversteek gemaakt naar Oman en Dubai.
In India waren Goa en Mumbai wel de highlights, in de zeldzame uurtjes vrij zoveel mogelijk zien. Veel armoede nog in India, vooral Mumbai. Maar ook supermooie gebouwen "Gate of India en het Taj Hotel" Allemaal weer vastgelegd op foto's en de harde schijf!
India is denk ik wel een "been there done that" kind of thing, ik hoef niet per se terug!
Daarna DUBAI, dat was zeker de moeite en ohhh wat wil ik graag terug.
Een combinatie van "Las Vegas met de Efteling" denk ik.. Alles over de top! En dat is net wat Lein leuk vind hahaha!
Muscat in Oman stond ook in de planning, maar zoals altijd als ik iets plan, wordt daar mee gespeeld door een hogere kracht...het mocht niet zo zijn.
Mijn kamergenoot was al n paar dagen ziek, en daardoor werd ik precies op die dag door de dokter in 'isolation' gezet. Lekker in mn cabin, maar wel samen met haar. Roomservice en sanitizer teams, wat n luxe...! Om het uur zat zei op de plee, terwijl ik met mn dienblad eten op mijn stapelbed de geluiden probeerde te ontwijken. Blehhh!
Dan maar niet te spreken over het "onderbroekenmysterie" (verhaal wordt vervolgd als we straks lekker bijkletsen met n bakkie!!)
4 volle seadays, rustige zee en hard werken dus die dagen vlogen gelukkig voorbij.
Nu in Jordanie en gisteren op crewtour geweest naar Petra, weer een van de 7 wereldwonderen.
Vandaag liggen we nog hier, daarna 2 seadays, door het Suezkanaal en op naar Haifa in Israël waar we 3 dagen blijven liggen.
Op de 3e dag kan ik mee naar Bethlehem en Jerusalem.
Daarna wordt het allemaal weer bekend terrein!
In Barcelona zie ik Esther voor lunch, mijn vriendin van de Queen Mary en in Amsterdam Papa, Margootje en Romek op visite!
Leuke dingen in het vooruitzicht, maar nu nog even "back to work"
Met 20% korting tijdens portdays krijgen we af en toe nog een klantje binnen dus daar ga ik even voor voorbereiden.
Ik ben blij dat ik via deze manier een klein beetje in contact kan blijven. Het internet is niet zo makkelijk te vinden en als het al werkt dan vaak traag. Jullie reacties geven mij altijd een goed gevoel, terwijl ik ze zit te lezen voel ik mij een stuk dichterbij, en weet ik dat wanneer ik straks terugben ik superveel lieve vrienden en familie om me heen heb..
Ik mis jullie....TOT SNEL.....!!

Ow...ik heb veel mooie foto's, maar uploaden gaat het niet worden, dus ook die volgen thuis..!
Liefs, Marjolein.....

• 07 Mei 2014 - 19:38

Ad En Jolanda:

Hoi Marjolein, altijd al benieuwd geweest naar Bethlehem en Jeruzalem, ben er mee opgegroeid.
    Nu al benieuwd naar de foto's. Geniet ervan en werk ze nog !!
    Groetjes Ad & Jolanda.

• 07 Mei 2014 - 19:46

Pa & Margot:

Ha ha, had je gisteren net even gesproken via de Skype, en ja de foto's via de whatsapp zijn leuk.
    Voor Margot en mij is het onderbroekenmysterie al ontrafelt, ik denk dat die straks als poetsdoek ergens in Kroatie terechtkomt haha.
    Wat zullen de lezers wel niet denken nu,....... hè

Ja Amsterdam, daar komen we gelukkig even kijken hoor, mag wel weer na zo'n lange tijd toch.

xx Pa & Margotje

• 07 Mei 2014 - 19:53

Margot En Pa:

Hey Marjoleintje!
    Wij hebben de foto's wel al gezien op het grote scherm bij die papa! Gaaf hoor!
    Het begint al lekker op te schieten voor je en het USA avontuur komt ook steeds dichterbij.
    Ik heb morgen mijn laatste dag werken in Delft (wat een opluchting)en heb afgelopen maandag kennis gemaakt in de praktijk in Breda, waar ik 13 mei ga beginnen.
    Je hebt nog mooie uitstapjes in het vooruitzicht, geniet ervan. Voor je het weet zit je aan de taart voor Jens' 1e verjaardag!

Nog even volhouden meid!
    Liefs van die papa en Margo(otje)t
    PS lekker bijdehand, zitten we allebei tegelijk te reageren .........

• 08 Mei 2014 - 08:53

Berry:

Ha Arabiertje , nou aftellen maar dan ! Voor je het weet zit je op de motor in de U.S.A.
    Mooi he Dubai , verveel me nooit daar , t was wel warm zeker of was t nog te doen ?
    Succes verder , en je weet de klok houd niemand tegen , nog ff volhouden !!
    Xxxx groetjes van ons .

• 08 Mei 2014 - 10:04

Jessica:

leuk verslag weer om te lezen! mij lijkt India ook niks maar ja de boot moet er langs he! ben nu dus benieuwd naar het onderbroeken verhaal. je komt steeds dichter bij Europa, het begint al op te schieten. dikke kus vanuit Etten-Leur XXX

• 08 Mei 2014 - 16:31

Jens:

Hey Tante Majo,

Wat zie je er gek uit met dat rode doekje op je hoofd....
    Maar wat is het mooi daar.... ik hoop dat ik later ook zoveel van de wereld ga zien net als jij! Maar ik mag vast niet zo lang weg van mama want die kan nu al geen dag zonder mij!!!! Pffff, ze loopt me de hele dag te knuffelen enzo... haha
    Dat ga jij vast ook doen als je mij ziet want ik ben echt een kleine charmeur aan het worden.... iedereen zegt altijd dat ik zo lief ben.... en daar gedraag ik mij dus maar naar :)

Nou veel plezier nog he, en waarschuw ze in Italie maar alvast dat wij eraan komen in augustus :)
    Ohja, mama heeft de opvang voor de komende maanden rond hoor... dus ik hoef niet alleen thuis te blijven
    hahaha

Tot snel

kusjes van Jens

• 09 Mei 2014 - 09:24

Linda:

Lein! Je hebt leuke dagen in het vooruitzicht en laten we hopen dat er nu niet weer wat tussen komt dat je niet van je vrije dag (off-board) kan genieten. Wij missen jou ook hoor geloof mij en laten we hopen dat we elkaar nog kunnen zien voordat ik vertrek naar een warm land ;). Ik hoop het wel hoor meis anders zien we elkaar meer dan een jaar niet en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Geniet van alles wat er nog op je pad komt en we spreken elkaar! Liefs, Lin

• 09 Mei 2014 - 13:56

Romek:

Hey sailorgirl!!!!!

HOMEWARD BOUND!!!!!

Leuk vooruitzicht he : )
    Superbedankt voor onze verjaardagskaartjes
    NOVA superblij ook ..xxx
    Maar tot snel Marjo ..nog maar n paar weken !!!

Groetjes...ROMEK...XXXX

• 13 Mei 2014 - 17:05

Rob En Toos:

Hey Marjolein

Weer een hoop meegemaakt en nog meer gezien van de wereld !!!
    Supergaaf dat je het allemaal opgeslagen hebt... zo kunnen we er straks allemaal van genieten.
    Wat een leuke foto's heb je weer gestuurd en zoals altijd zie je er weer stralend uit.
    Je begint nu af te tellen... de tijd gaat zo snel als je het druk hebt met werken en genieten.
    Eenmaal thuis wacht je weer een nieuw avontuur...de USA ook niet verkeerd natuurlijk.

Marjolein wij wensen jou nog een behouden vaart.. geniet van alles wat nog op je pad komt.
    Lieve groeten uit een regenachtig Etten-Leur xx
    Rob en Toos